Logo outstock Transparent

SOCIAL MEDIA

SOCIAL MEDIA MARKNADSFÖRING

Outstock är din partner för att effektivisera er marknadsföring på olika sociala medieplattformar som Youtube, LinkedIn, Instagram, TikTok och Facebook. Genom att rikta marknadsföringen och undvika onödig exponering med tillhörande kostnader, hjälper vi ditt företag att nå ut till er specifika målgrupp.

Olika social media kanaler riktar sig till olika åldrar och demografier. Genom att skräddarsy annonserna exakt för den målgrupp som företaget vill nå, kan man pricka rätt och endast betala för annonsering som är riktad till personer som skulle kunna vara intresserade av produkten eller tjänsten. Potentiella kunder som man når via sociala medier har inte nödvändigtvis sökt efter det företaget erbjuder, men med hjälp av användardata vet man att annonserna ändå träffar rätt målgrupp.

VILKEN SOCIAL MEDIA PLATTFORM PASSAR ER?

Vilka plattformar social media marknadsföring som passar er så måste nu utgå från er målgrupp. Dock är olika målgrupper aktiva på flera olika sociala medieplattformar. Men nedan är en generell översikt över vilken social media plattform som vanligtvis attraherar olika målgrupper.

Facebook

Facebook var tidigare tidigare var populärt bland yngre användare, dock är Facebook nu mer populärt bland en lite äldre målgrupp. Det är en bra plattform för att sätta upp annonser för åldersgruppen +30 år.

Instagram

Instagram är populärt bland unga vuxna och tonåringar, men används också av äldre åldersgrupper. Det är också mer populärt bland kvinnor än män.

Twitter

Twitter används inte lika frekvent i Sverige som i andra länder, som exempelvis USA. Nu i samband med uppköp är det också många som flytt plantformen. Det används främst av personer i åldrarna 18-29 år, men även av äldre åldersgrupper. Det är också populärt bland journalister, opinionsbildare och politiska aktörer

LinkedIn

LinkedIn är en professionell nätverksplattform som främst används av personer i arbetslivet för nätverkande och försäljning. Annonsering här är generellt dyrare än anda sociala medier. Den är effektivt för B2B.vMålgruppen är oftast personer över 30 år.

Youtube

Den primära målgruppen på Youtube är personer i åldersgruppen 18-34 år, med en ungefärlig jämn fördelning mellan kvinnor och män. Det är en bra plantform för social media marknadsföring och mycket effektiv för att bygga varumärkesmedvetenhet och engagera en bred och diversifierad målgrupp.

TikTok

TikTok har blivit oerhört populärt bland tonåringar och unga vuxna för att dela kortare videor, men används också av äldre åldersgrupper. Dock har länder nyligen börjat stoppa plattformen på grund av dess koppling till den kinesiska regimen.

LÅT OUTSTOCK SKÖTA ERA SOCIALA MEDIER

För det första är Outstock specialiserade på sociala medier, och har en lång erfarenhet av att arbeta med kunder i olika branscher för att skapa engagerande och effektivt innehåll.

Genom att samarbeta med Outstock kan ni vara säkra på att era sociala medier kommer att hanteras på ett professionellt och kreativt sätt. Vi utvecklar en strategi som är skräddarsydd efter
era specifika mål och målgrupper. Genom att förstå er affärsmodell och mål skapar vi innehåll som attraherar och engagerar er målgrupp, vilket i sin tur leder till ökad varumärkesmedvetenhet och konverteringar.

För det tredje har Outstock expertis inom kreativ produktion, och kan hjälpa er att skapa visuellt slående innehåll som sticker ut i sociala medier. Detta kan omfatta allt från stillbilder och
illustrationer till videor och animeringar.

Räkna fram er månadsbudget inklusive creative!

Hur mycket behöver ni ha i budget varje månad för att nå lämplig målgrupp? Fyll i uppgifterna nedan så räknar vi ut det åt er!